3.3.9.5 Einkauf und Verkehr – tatsächliche Verkehrsmittelwahl
der Besucher:innen von Einkaufsstraßen im Vergleich zu Einschätzungen von Einzelhändler:innen
The literature suggests that local business more likely stands to profit from infrastructure shifts allotting more space to pedestrians, cyclists, and transit riders, even when space for motor traffic is reduced. Nonetheless, local governments often face opposition from business actors when redistributing traffic space. In this study I summarize literature and available data on mobility as it can impact local business, and present the findings of a survey of visitors (N = 2021) to two shopping streets in Berlin and local businesses (N = 145). I find that business owners overestimate automobile use by their customers and underestimate walking, cycling, and transit use.
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von Schneidemesser, D. (2022). 3.3.9.5 Einkauf und Verkehr – tatsächliche Verkehrsmittelwahl der Besucher:innen von Einkaufsstraßen im Vergleich zu Einschätzungen von Einzelhändler:innen. In J. Gies, F. Huber, O. Mietzsch, C. Nobis, U. Reutter, R. Ringwald, K. Saary, & O. Schwedes (Eds.), Handbuch der kommunalen Verkehrsplanung – Strategien, Konzepte, Maßnahmen für eine integrierte und nachhaltige Mobilität (03/2022, pp. 1-23). Berlin, Offenbach: VDE Verlag.